Portal de transparència

Canal d'alertes

Al CENTRE D’ESTUDIS DEMOGRÀFICS, creiem fermament en la importància de fomentar un entorn segur, ètic, d’igualtat i confiança.

Per aquesta raó, hem implementat un sòlid Canal d’alertes o canal ètic que permet a qualsevol persona reportar possibles conductes indegudes o violacions ètiques que hagi detectat a la nostra organització. Un canal on es pot comunicar qualsevol possible incompliment o irregularitat a l’organització, tal com es descriu a la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.

La llei és molt estricte amb el tipus d’infraccions a notificar per aquesta via, per aquest motiu hem redactat un protocol aprovat pel Consell de govern del CED, que cal que es consulti prèviament: ENLLAÇ AL DOCUMENT.

És per aquest motiu que des del CED s’ha volgut aprofitar el canal per a poder vehicular un ventall més ampli d’alertes, destinant una entrada específica a tot allò que faci referència a qüestions relatives al Pla d’Igualtat i gestió de la diversitat, així com als seus protocols contra l’assetjament.

Entenem que la confidencialitat és fonamental per encoratjar les persones a presentar comunicacions al canal ètic. Garantim la confidencialitat absoluta en tot el procés i protegim la identitat de la persona informant en la mesura permesa per la llei. S’hi inclou la possibilitat de fer l’alerta de manera anònima.

COM ENVIAR UNA COMUNICACIÓ?

Hi ha 2 opcions.

  • Mitjançant l’app co-resol:

  1. Descarrega’t l’app co-resol, acceptant les notificacions. És gratuïta i està disponible a l’App Store i a Google Play.
  2. Prem el botó “fes un click” i tot seguit introdueix el codi CED-CERCA
  3. Selecciona el botó del canal.
  4. Escriu el teu missatge sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.
  5. Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
  6. Un cop hagis efectuat aquests passos, rebràs un missatge com a justificant de recepció del teu click.
  7. La comunicació per al seguiment del click es realitzarà mitjançant un xat segur (podràs accedir-hi des del botó de xat de la pantalla inicial de l’app) fins al tancament del mateix.

 

  • Mitjançant una pàgina web:

Podeu accedir-hi a través d’aquest enllaç:

 

https://co-resol.bcnresol.com/webclick

 

  1. Prem el botó “Fes un click” i introdueix el codi CED-CERCA
  2. Selecciona el botó del canal.
  3. Escriu el teu missatge sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.
  4. Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
  5. En aquest cas, rebràs un codi identificador i una contrasenya únics que hauràs de desar per mantenir la comunicació, mitjançant un xat segur, sobre l’estat del teu click.
  6. Cada vegada que vulguis saber si tens missatge nou al xat o vulguis aportar més informació, per assegurar la confidencialitat, has d’introduir aquest codi i contrasenya a la pàgina d’inici, al botó “Accedir a un click anterior”.

 

Important: Aquest Canal d’alertes no és un servei d’emergències. No s’ha d’utilitzar aquest canal per informar sobre situacions que comportin una amenaça immediata. Si necessiteu assistència en una situació d’aquest tipus, si us plau contacteu amb les vostres autoritats locals i utilitzeu els canals definits a aquest efecte.

Altres enllaços d’interès: Codi conducta CERCA, Codi de bones pràctiques a la recerca CED, protecció de dades de caracter personal.